dissabte, 2 d’agost del 2008

UN BON COMENÇAMENT PER AL FESTIVAL

Ahir divendres, al jardí de la Casa de Cultura de Gandia, es va donar inici al XIX Festival Internacional de Música de Gandia, amb un excel·lent concert protagonitzat pel bluesman nordamericà Eugene Hideaway Bridges, que ahir precisament celebrava el seu 41é aniversari, acompanyat de la seua banda habitual. A priori, la cita presentava símptomes d’incertesa, per allò de que la majoria del públic, que omplia quasi en la seua totalitat l’aforament del jardí, era desconeixedor de les capacitats musicals de l’artista. Però, a mesura que transcorria el show, els assistents van poder comprovar que estaven davant d’un autèntic músic de blues. Dotat d’una veu portentosa i d’una tècnica a la guitarra que recorda moltíssim a BB King, Bridges va fer un extens recorregut pels ritmes blueseros, des del Mississipi fins a Texas i incorporant altres estils, com ho va demostrar amb una memorable versió del Stand by me, molt celebrat pel públic. Sense llevar-se, en tot el concert, el barret que donava fe dels seus origens texans, aquest fill de l’extraordinari músic de blues que va ser Hideaway Slim i nebot d’una altra estrella del rock i del soul com és Tina Turner, va fer justícia a la genètica, amb quasi dos hores de bona música d’arrel. I, si l’èxit d’un artista es por mesurar pel nombre de discos venuts, després del concert el públic va exhaurir totes les existències a la botiga de merchandising del festival.


UN BUEN INICIO PARA EL FESTIVAL

Ayer viernes, en el jardín de la Casa de Cultura de Gandia, se dio inicio al XIX Festival Internacional de Música de Gandia, con un excelente concierto protagonizado por el bluesman norteamericano Eugene Hideaway Bridges, que yer precisamente celebraba su 41é aniversario, acompañado de su banda habitual. A priori, la cita presentaba síntomas de incertidumbre, por aquello de que la mayoría del público, que llenaba casi en su totalidad el aforo del jardín, era desconocedor de las capacidades musicales del artista. Però, a medida que transcurría el show, los asistentes comprobaron que estaban delante de un auténtico músico de blues. Dotado de una voz portentosa y de una técnica en la guitarra que recuerda muchísimo a BB King, Bridges hizo un extenso recorrido por los ritmos blueseros, desde el Mississipi hasta Texas e incorporando otros estilos, como lo demostró con una memorable versión del Stand by me, muy celebrado por el público. Sin quitarse, en todo el concierto, el sombrero que daba fe de sus origenes tejanos, este hijo del extraordinario músico de blues que fue Hideaway Slim y sobrino de otra estrella del rock y del soul como es Tina Turner, hizo justicia a la genética, con casi dos horas de buena música de raiz. Y, si el éxito de un artista se puede medir por el número de discos vendidos, después del concierto el público agotó todas las existencias en la tienda de merchandising del festival.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Un descubrimiento excepcional, este tío. No sé de dónde lo habéis sacado, pero me gustó mucho.

Anònim ha dit...

También me gustó a mí. Espero que traigan en Gandia más conciertos de la categoría de este. Por cierto, el sonido fue muy bueno.

Anònim ha dit...

What a great atmosphere we enjoyed with this show. A perfect place to spend a summer night listenong to good music!

Anònim ha dit...

It's been years since I had heard someone singing live music at La Safor with such a passion. All the audience was able to feel every emotion coming from the stage. That's blues!